Reklama

Spadek skuteczności reklamy

Dominującym trendem XXI wieku stała się nieufność wobec tradycyjnych przekazów. Społeczeństwo, znudzone klasyczną reklamą, stopniowo uodparnia się na jej działanie. Ludzie zaczynają wychwytywać narzędzia, a nawet sprytne tricki perswazyjne, stosowane w branży reklamowej. Reklamy, oparte na zasadzie komparatystycznej stanowią przeżytek. Ludzie przestają wierzyć w magiczne właściwości danego produktu, wypadającego wyjątkowo korzystnie na tle otoczenia. Widzowie doskonale zdają sobie sprawę z wyolbrzymienia niepowtarzalnych możliwości reklamowanego towaru. Nie pomagają nawet magiczne przedrostki: naj, czy super. Widzowie powoli przestają wierzyć w bajki, które oferuje im współczesna reklama. Reklamodawcy pomimo tego, że zdają sobie sprawę z faktu zmęczenia widzów, za nic w świecie nie chcą zaprzestać reklamowania towarów. Wiedzą, że byłoby to marketingowe samobójstwo. W związku z natłokiem reklam, zwłaszcza telewizyjnych. znużeni widzowie starają się ominąć za wszelką cenę bloki reklamowe. Mowa tu o zjawisku zappingu, czyli świadomej zmianie kanału telewizyjnego wskutek pojawienia się na ekranie przekazów reklamowych. Bezwzględne i surowe oceny współczesnych spotów reklamowych są na porządku dziennym. Dotyczy to również Polaków, których denerwuje nie tylko wzmożona częstotliwość emitowania reklam. Chodzi również o ich zbanalizowany charakter. Oponenci zarzucają reklamom niską wartość artystyczną, zakrawającą wręcz o tandetę. Przedsiębiorstwa, dostrzegłszy znużenie i irytację klasyczną reklamą szukają nowych, nierzadko prowokacyjnych sposobów na zaintrygowanie potencjalnych klientów. Starają się wymyślić oryginalne, wręcz niekonwencjonalne sposoby promocji danego towaru.

Copyright @ 2011 Reklama