Reklama

Reklama telewizyjna

Najpopularniejszą i najpowszechniej znaną reklamą jest ta, którą można oglądać w telewizji. Reklama telewizyjna zwana jest spotem, a więc krótkim filmem reklamowym, który wyświetlany jest w przerwach między kolejnymi programami lub w ich trakcie, np. podczas trwania filmu. Z reguły taki spot ma 30 sekund, jednakże może zdarzyć się, że jest on dłuższy, bądź krótszy. Emitowanie reklam przez telewizje prywatne jest dla nich doskonałym źródłem utrzymania, z kolei telewizje publiczne również czerpią pokaźne korzyści materialne z ich emisji. Niejednokrotnie denerwujący jest dla nas fakt, że podczas długo oczekiwanego filmu następuje kilka długich przerw na reklamę. Czasami taki przerywnik przydaje się zwłaszcza, jeśli mamy coś do zrobienia, a nie chcemy tracić wątku podczas oglądania filmu. W zależności od stacji telewizyjnej różni się także ilość spotów reklamowych podczas przerwy na reklamę. W telewizji publicznej nie ma przerw podczas trwania jakiegoś programu, reklamy można obejrzeć wyłącznie pomiędzy programami. Często jest tak, że jesteśmy zbyt zmęczeni i zdenerwowani tym, że reklamy trwają za długo, w związku z czym przełączamy je i nie obchodzi nas, co jest przedmiotem reklamy, co nie wywoła zjawiska zakupu, które jest oczekiwanym skutkiem oglądania reklam. Należy więc wypośrodkować i skrócić czas trwania reklam tak, aby nie stały się one dla nas nudne.

Copyright @ 2011 Reklama