Reklama

Reklama prasowa

Reklamy, które można zobaczyć w gazetach, są jednymi z najbardziej popularnych form komunikacji jej odbiorców z produktami oferowanymi przez dzisiejszy rynek. Środkiem przekazu mogą być zarówno gazety codzienne, tygodniowe, dwutygodniki, miesięczniki o tematyce specjalistycznej oraz ogólnej. W zależności od tego, jaka grupa ludzi czyta konkretny typ prasy, do tej właśnie grupy dotrze przekaz, który zawiera w swojej treści reklama. Istnieje przeświadczenie, że słowo pisane jest bardziej wiarygodne od słowa mówionego, dlatego też reklama prasowa cały czas jest niezwykle popularna. Czasami kupując gazetę wydaje nam się, że posiada ona dużo stron, na której można przeczytać obszerne i ciekawe artykuły. Jednakże po przyjściu do domu i pobieżnym przejrzeniu jej zawartości okazuje się, że ok. 30% całej gazety zajmują reklamy. Jesteśmy wówczas rozczarowani, ponieważ nie po to wydaliśmy pieniądze na gazetę, aby przeglądać strony dotyczące reklamy nowego podkładu do twarzy, dezodorantu, butów, czy nowego modelu samochodu. Chcieliśmy, po długim dniu pracy, odprężyć się i oddać lekturze ulubionego czasopisma, a tu spotkała nas nie do końca miła niespodzianka. Oczywiście, reklamy w prasie są potrzebne, jednak należy zachować umiar w ich zamieszczaniu, ponieważ zbyt duża ilość może zniechęcić do kupna kolejnego numeru gazety, a co się z tym wiąże, mniejsza liczba osób zapozna się z publikowaną w niej reklamą.

Copyright @ 2011 Reklama