Reklama

Reklama pocztowa

Reklama pocztowa jest jedną z wielu rodzajów reklamy, której celem jest przybliżenie konsumentom informacji o produkcie, czego celem jest wywołanie reakcji zakupu. Stała się ona coraz bardziej rozpowszechnianą i docenianą formą reklamy. Przesyłana jest ona za pomocą poczty, tak więc dotrze do ogromnej ilości ludzi – odbiorców. Może przyjmować różne formy: katalogi, listy reklamowe, ulotki, broszury, informatory, a także zaproszenia, prospekty, gazetki handlowe, a ostatnio nawet bezpłatne próbki różnych rodzajów. Przesyłki pocztowe mają trafiać do konkretnych adresatów, wybieranych przez ich nadawców. Często mają trafiać do tylko jednej grupy docelowej, a także daje możliwość porównania kilku ofert oraz zamówienia bezpośredniego zamówienia. Zaletą również jest fakt, iż koszty produkcji i rozpowszechniania ulotek są niższe niż te, które wiążą się z reklamą telewizyjną, internetową czy prasową. Niektórzy odbiorcy nie są jednak optymistycznie nastawieni do otrzymywanych ulotek, ponieważ po dłuższym czasie może to się stać uciążliwe i wręcz zniechęcające. Nadmierna ilość dostawanych ofert może sprawić, że odbiorca będzie zdenerwowany i zamiast trafiać do świadomości klientów, zacznie być niepotrzebną makulaturą, która po otrzymaniu od razu ląduje w koszu na śmieci bez zapoznania się z jej treścią.

Copyright @ 2011 Reklama