Reklama

Reklama konsumencka

Jedną z najsilniejszych reklama danego produktu tworzona przez samych konsumentów. Opiera się ona na odebraniu pozytywnych wrażeń z użycia danego towaru lub skorzystania z usługi, a następnie przekazywania wiadomości o swoim zadowoleniu innym potencjalnym użytkownikom. Siła tej reklamy wynika z faktu, iż opinia usłyszana od osoby znanej cieszy się o wiele większym zaufaniem, niż opinia wyrażona w mediach, czy jakakolwiek inna forma reklamy. Zadowolony klient często dzieli się swoim pozytywnym doświadczeniem, warto jednak pamiętać, iż niezadowolony klient podzieli się nim jeszcze chętniej. Zła opinia o produkcie bądź usłudze roznosi się bardzo szybko. Jeden niezadowolony klient poinformuje o tym fakcie około 8 osób, które przekażą tą wiadomość dalej. W ten sposób uzyskiwana jest piramida negatywnej reklamy. Należy zwrócić uwagę, iż bardzo łatwo jest uzyskać złą opinię klientów, a ogromnie ciężko jest ją obudować. Dlatego też, tak istotne dla działania każdego przedsiębiorstwa jest utrzymywanie pozytywnego wizerunku. Jednym ze sposobów na utrzymanie pozytywnej opinii jest, poza utrzymaniem odpowiedniego poziomu usług oraz dbałości o jakość produktu, stosowanie programów lojalnościowych oraz efektywnych systemów rozpatrywania reklamacji. Szybkie i obiektywne rozpatrzenie reklamacji może zniwelować negatywną opinię klienta.

Copyright @ 2011 Reklama