Reklama

Reklama filmu

Każdy film, który wchodzi na ekrany kina, musi być odpowiednio zareklamowany i wypromowany, aby zachęcić jak największą liczbę osób do jego obejrzenia. Zwykle głośno jest o nim już trakcie kręcenia, jednak najgłośniej robi się w momencie, gdy znana jest już data premiery. Bardzo ważne jest odpowiednie zareklamowanie filmu we wszystkich mediach, a więc w telewizji, radiu, Internecie, jak i poprzez plakaty reklamowe widoczne na billboardach. Wymienia się na nich tytuł filmu, obsadę, a więc aktorów i aktorki grające w nim, reżysera, scenarzystę, a także ogólną tematykę filmu. Jeśli chodzi o reklamę w Internecie i telewizji, można obejrzeć spojlery, a więc krótkie zwiastuny przedstawiające wybrane sceny z filmu. Poza tym urządza się specjalne premiery, tzw. prapremiery, na które zapraszani są aktorzy oraz sławne osoby show businessu. Jeśli film wchodzący do kin jest długo oczekiwanym filmem, dobrze jest zarezerwować wcześniej bilety, ponieważ jeśli ktoś pragnie obejrzeć film w dniu premiery, może zabraknąć biletów. Promując film bardzo ważna jest także muzyka stworzona na jego potrzeby. Praktycznie zawsze istnieje jakaś piosenka, która jest motywem przewodnim filmu. Zazwyczaj można ją usłyszeć w środkach masowego przekazu jeszcze przed premierą kinową, zachęcając tym samym rzeszę ludzi do obejrzenia całego obrazu w kinie.

Copyright @ 2011 Reklama