Reklama

Promocja

Każdy z nas zmuszony jest robić zakupy w hipermarketach. Ponieważ w tygodniu większość z nas nie dysponuje wystarczą ilością czasu zakupy odkładamy na weekend. Niestety, hipermarkety doskonale wiedzą o zwyczajach swoich klientów i wtedy właśnie jest najwyższe natężenie promocji i reklam, które mają na celu skusić klientów do jeszcze większych zakupów. Żeby nie wydać więcej niż zamierzaliśmy trzeba być przygotowanym na hipermarketowe pułapki. Oczywiście, najłatwiej jest zauważyć ślicznie dziewczyny, ubrane w obrandowane stroje uśmiechające się zachęcająco i częstujące nas nowymi batonikami. Z ominięciem tej pułapki najwięcej problemów mają oczywiście panowie. Innym zakupowym motywatorem są tzw. materiały POS umieszczone przy różnego rodzaju produktach i informujące o konkursach, promocjach i niesamowitych korzyściach jakie spotkają klienta jeśli zamiast jednego serka kupi dwa. Ciekawostką jest, że materiały POS działają na wąską grupę klientów. Taką, która wyspecjalizowała się w wygrywaniu nagród i zrobiła z tego sposób na dodatkowe zarobkowanie, wyjazdy na wakacje czy kompletowanie domowego sprzętu. Najsilniejszą jednak bronią hipermarketów, której nie potrafi oprzeć się nikt są promocje. Obniżki cen kochają wszyscy a zaznaczone na czerwono ceny przyciągają wzrok z daleka i często nakłaniają nas do zakupu niepotrzebnych zupełnie towarów. Warto się jednak zastanowić czy dana rzecz jest nam faktycznie potrzebna i faktycznie w promocyjnej cenie.

Copyright @ 2011 Reklama