Reklama

Pojęcie reklamy

Czym jest reklama? Używając specjalistycznej definicji można powiedzieć, że jest ona informacją połączoną z komunikatem perswazyjnym, której zadaniem jest wywołanie sytuacji, w której konsument, ulegając jej wpływowi, będzie skłonny nabyć lub korzystać określone towary, czy usługi, a także promować daną markę. Reklama stała się bardzo popularna w dzisiejszych czasach i nie bez powodu mówi się, że jest ona dźwignią handlu. Im lepsza reklama, tym wyższa sprzedaż, ponieważ jakość i jasność przekazu reklamy wpływa na reakcje konsumentów. Czasami reklamy denerwują nas, ale z pewnością każdy z nas posiada takie, które ogląda z przyjemnością i z równie dużą przyjemnością dokonuje zakupu produktów, które są przedmiotem reklamy. Najważniejszy jest dobry pomysł, który odpowiednio wykorzystany może przynieść ogromne korzyści. Niektóre reklamy są błahe i nie zachęcają do kupna danego produktu. Z kolei inne mają bogatą treść i mają coś interesującego do przekazania, co trafi do umysłu potencjalnego klienta i wywoła zjawisko zakupu. Podstawowym celem reklamy jest skuteczność jej oddziaływania na odbiorcę, dlatego im bardziej wyrazista i zapadająca w pamięć reklama, tym łatwiej trafi ona do odbiorcy i zostanie przez niego zapamiętana. Dlatego też twórcy reklam często decydują się na wywołanie skandalu wokół reklamy, który sam w sobie doskonale ją wypromuje.

Copyright @ 2011 Reklama