Reklama

Osoby w reklamach

Reklamy bardzo często do manipulacji zachowaniem odbiorców wykorzystują metody, których do końca nie jesteśmy świadomi. Zwróćmy uwagę na osoby występujące w reklamach. Można podzielić je na kilka grub. Pierwszą z nich są zwyczajni ludzie. Mają oni wzbudzić w odbiorcy poczucie utożsamiania się z nimi. Niezależnie od tego, w jakim wieku są przedstawiane postacie łączy ich zdrowy wygląd, uśmiech oraz pogoda. Odbiorca otrzymuje, więc komunikat, że stosując dany produkt również zacznie zaliczać się do grupy osób szczęśliwych. Drugim rodzajem osób przedstawionych w reklamach są różnego rodzaju eksperci. Odbiorca nie ma możliwości sprawdzenia tego, czy są oni prawdziwymi specjalistami w swojej dziedzinie, czy posiadają tytuły naukowe oraz czy faktycznie wyrażają oni w reklamie swoją subiektywną reklamę o produkcie lub usłudze. Siła przekazu jest jednak silna, widząc osobę w białym kiltu podświadomie nadajemy jej autorytet lekarza. Ostatnią grupę osób reklamujących produkty są osoby powszechnie znane. Popularność korzystania z ich występów w reklamach wynika z faktu, iż jako gwiazdy telewizji, czy innych mediów są oni szeroko rozpoznawalni przez klientów. Prowadzi to do łatwiejszego zapamiętania produktu przez konsumenta. Promowanie produktu przez osoby sławne zachęca użytkowników do ich wypróbowania.

Copyright @ 2011 Reklama