Reklama

Najlepsza forma reklamy

Tradycyjne formy reklamy nieustannie wypierane przez nowatorskie sposoby dotarcia do konsumentów. Ogłoszenie, zamieszczane w prasie, czyli najstarsza reklama, posiada niepodważalną zaletę w postaci swobodnego wyboru konkretnej grupy docelowej, na podstawie profilu danego pisma. Nadawcy komunikatów mają więc lepszą pozycję już na starcie. Warto zauważyć, że podstawowym wabikiem na potencjalnego klienta jest umiejętne operowanie nagłówkiem. Chwytliwe hasło w połączeniu ze spójnym tekstem właściwym, ciekawą ilustracją mogą zdziałać cuda. Trzeba jednak zaznaczyć, że fenomen reklamy prasowej został skutecznie zakwestionowany na rzecz reklamy radiowej. Jej niezaprzeczalną domenę stanowi nieograniczone operowanie dźwiękiem w celach perswazyjnych. Ciekawa barwa głosu, w połączeniu z odpowiednio dobraną intonacją i nienaganną dykcją posiada niezwykłą moc oddziaływania na ludzkie emocje. Niemniej jednak nawet najbardziej wyszukana reklama radiowa nie daje tak dużych możliwości, jak jej telewizyjny odpowiednik. Z tego powodu radio powinno odgrywać raczej funkcje pomocnicze. Największego pola manewru dostarcza twórcom reklam telewizja. Jawi się ona jako najbardziej powszechne, łatwo dostępne i popularne medium, posiadające zresztą największą siłę oddziaływania. Nie bez kozery współczesne media określane są mianem czwartej władzy, z czego zdecydowanie największa rolę przypisuje się właśnie telewizji. Ta forma przekazu daje twórcom reklam niekończące się możliwości, związane ze stworzeniem spójnego komunikatu, umiejętnie łączącego w sobie ruchomy obraz, słowo, warstwę wizualną oraz podkład muzyczny. Wykorzystanie tylu elementów perswazyjnych naraz powoduje silniejsze oddziaływanie na zmysły odbiorców.

Copyright @ 2011 Reklama