Reklama

Magiczna moc reklamy

Reklamie już od dawna zwykło przypisywać się niezwykłą, wręcz boską moc. Każdy z nas wie, że zasadniczym celem każdej reklamy jest doprowadzenie do zakupu danego produktu, czy usługi. Podkreśla się tu czynnik stricte perswazyjny, który zdecydowanie dominuje nad tym informacyjnym. We współczesnej reklamie nie chodzi tylko o przekazanie informacji na temat reklamowanego produktu. Najważniejsze jest skuteczne przekonanie odbiorcy, że powinien jak najszybciej kupić reklamowany przedmiot. Nade wszystko chodzi tutaj o wywołanie potrzeby posiadania. W dzisiejszych czasach tylko taka reklama ma sens. Reklama, która angażuje nie tylko zmysły, ale i emocje. Reklama, promująca nie tyle dany produkt, co markę, świadczącą o przynależności do jakiejś elitarnej klasy Jest to reklama, stwarzająca nowy, lepszy konsumpcjonistyczny świat, gdzie ludzie są pozbawieni jakichkolwiek zmartwień właśnie dzięki nabyciu upragnionych perfum, czy luksusowego samochodu. W świetle tych rozważań należy stwierdzić, że reklamodawcy starają się przede wszystkim wnikać w sferę podświadomości człowieka. Pragną stworzyć taki komunikat, który dotrze do nich- nawet wtedy, gdy nie będą sobie z tego zdawać sprawy. My, jako świadomi konsumenci powinniśmy jednak pamiętać, że nawet najlepszy jakościowo kosmetyk marki L’oreal jest gwarancją nieprzemijającej urody. Łyk Red Bulla, czy Coca- Coli nie ugasi wszystkich pragnień, a Vizir, czy Vanish nie zdołają oczyścić ludzkości z żądzy posiadania.

Copyright @ 2011 Reklama