Reklama

Celebrity endorsement

W dzisiejszych czasach ludzie przyzwyczaili się do obecności reklamy, stykając się z komunikatami tego typu podczas oglądania telewizji, słuchania radia, studiowania prasy, czy też przeglądania stron internetowych. O wszechobecności reklamy świadczy również fakt, że nie jest ona już zjawiskiem, związanym tylko z mediami. Nośniki reklamowe, takie jak neony, plakaty, czy też gigantyczne tablice reklamowe, określane częściej mianem billboardów zdobią większość polskich ulic. Reklama na stałe wniknęła do naszego życia i nic nie jest w stanie zmienić tego stanu rzeczy. Wręcz przeciwnie, zjawisko to podlega permanentnemu rozwojowi, a twórcy komunikatów reklamowych stosują szerokie spektrum metod i środków w celu przyciągnięcia uwagi potencjalnego klienta. Na uwagę zasługuje tu zjawisko, określane mianem celebrity endorsement. Chodzi tutaj o wykorzystanie wizerunku osoby publicznej w kampanii reklamowej. Reklamodawcy w swoich spotach reklamowych często sięgają po znane twarze celem zwiększenia atrakcyjności przekazów. Mamy tutaj do czynienia z odpłatnym wspieraniem wizerunku danej marki przez osobę medialną. Celebryci cieszą się nie tylko ogromną popularnością, ale i autorytetem przynajmniej wśród części społeczeństwa. W ludzkiej świadomości kształtuje się mylne przekonanie, że produkt jest wartościowy właśnie ze względu na fakt reklamowania go właśnie przez tą znaną medialną postać. Jako, że tabloidyzacja mediów w Polsce jest faktem, nikogo nie dziwi popularność celebrytów. Rozmaite newsy z życia gwiazd showbiznesu stają się ważniejsze od wiadomości gospodarczych, czy politycznych. Twórcy reklam zdają sobie sprawę z tego stanu rzeczy, wskutek czego zjawisko celebrity endorsement systematycznie zyskuje na popularności.

Copyright @ 2011 Reklama